عناوین مطلب
۳۱ کاری که پیش از طراحی سایت باید انجام دهیم

۳۱ کاری که پیش از طراحی سایت باید انجام دهیم

درعصر دیجیتال حال حاضر، ایجاد و طراحی یک سایت برای کسب و کار هرچند کوچک شما، امری حیاتی است. پیش از طراحی سایت چند مرحله مهم وجود دارد که به سرعت شروع به تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان می‌کند. آماده شدن برای راه‌اندازی یک وب سایت برای بسیاری از افراد زمان هیجان‌انگیزی است. زمان آن فرا رسیده که در مورد تمرکز بر تغییرات سبک و اجرای طرح بالقوه فکر کنید که می‌تواند کمی دلهره‌آور باشد البته اگر فهرستی برای پیگیری درست همه وظایف تهیه نکرده باشید.

ما لیستی از ۳۱ کاری را که پیش از طراحی سایت خود باید انجام دهید، گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کند، مطمئن شوید که چیزی را از قلم نیفتاده است…

اهمیت اقدامات پیش از طراحی سایت

یافتن چارچوب برای طراحی سایت شما یکی از بزرگ‌ترین ملاحظاتی است که پیش از طراحی سایت باید روی آن تمرکز کنید. بعد از آن، کیفیت محتوایی که قصد میزبانی آن را دارید در رتبه دوم قرار دارد، بنابراین بسیار مهم است که طراحی را درست انجام دهید.

شما می‌خواهید کاربران شما هنگام بازدید از سایت شما تجربه خوبی داشته باشند. این همان مورد مهمی است که باعث می‌شود آنها دوباره به سایت شما بیایند، که این مورد به شما کمک می‌کند پایگاه کاربری خود را به خوبی ایجاد کنید. در زیر لیستی از ۳۱ عنصر مهم در طراحی است که باید روی آنها تمرکز کنید تا سایت شما عالی به نظر برسد:

۱. انتظارات مناسب را تعیین کنید

اگر قصد طراحی سایت برای شرکت خود را دارید، پیش از طراحی سایت باید انتظارات خود یا کارفرمای خود را از آن سایت به روشنی مشخص کنید. نوع وب سایت شما بیانگر و یاری دهنده شما در راه رسیدن به اهدافتان است!

۳۱ کاری که پیش از طراحی سایت باید انجام دهیم

۲. هدف خود را پیش از طراحی سایت مشخص کنید

هدف اصلی وب سایت شما چیست؟ شما می‌خواهید کاربران چه کاری انجام دهند؟ قصد فروش دارید یا تنها ویترینی از خدماتتان را نمایش خواهید داد؟

وب سایتی که سعی می‌کند بیش از حد چند هدف را پوشش دهد، می‌تواند کاربران را تحت تأثیر منفی قرار دهد و باعث شود آنها خیلی زود صفحه شما را ترک کنند. هر صفحه در سایت شما و تمام محتوایتان، عکس‌ها و عناصر طراحی، همگی باید طوری برنامه ریزی شوند که کاربران را به سمت هدف شما هدایت کنند و به آنها کمک کنند اطلاعات اولیه مورد نیاز برای تکمیل آن را دریافت کنند. تا زمانی که این هدف را تعیین نکرده اید، در این مرحله توقف کنید!

پس هدف خود را پیش از طراحی سایت کاملا شفاف روی کاغذ بیاورید تا نکته‌ای جا نماند:

۳. کاربران خود را بشناسید

پیش از طراحی سایت تا جایی که می‌توانید در مورد مشتریان هدف خود، مطلب جمع کنید. آنها چند سال دارند؟ چه چیزی برای آنها جذابیت دارد؟

و یک مورد مهم:

آنها چگونه سایت شما را مشاهده می‌کنند؟ برای مثال اگر مشتریان بالقوه شما کمتر از ۵۰ سال سن دارند، احتمالا در ابتدا سایت شما را در تلفن همراه خود مشاهده و پیمایش می‌کنند. بنابراین سایت جدید شما باید با در نظر گرفتن این موضوع طراحی و بهینه شود.

۴. پیش از طراحی سایت به طور دقیق برنامه ریزی کنید

درست مانند خانه‌ای که نمی‌خواهید کاربران درب ورودی اتاق خواب را باز کنند و سپس مجبور شوند از کمد دیواری عبور کنند تا به آشپزخانه برسند، وب سایت شما باید یک صفحه اصلی محکم و جریان منطقی و ساده به سمت هدف شما داشته باشد. پیش از طراحی سایت مدتی را صرف تعیین نقشه سایت خود کنید و از دیگران که به عنوان «کاربران هدف» عمل می‌کنند، بازخورد بخواهید. اگر وب‌سایت فعلی دارید، Google Analytics را برای جمع‌آوری داده‌ها در مورد نحوه رفت و آمد کاربران از سایت و محل خروج آنها از سایت نصب کنید تا بتوانید جریان را در به‌روزرسانی خود بهبود بخشید.

۵. URL خود را بهینه کنید

URL شما به عنوان آدرس سایت شما در وب عمل می‌کند. باید به یاد ماندنی و آسان برای املاء باشد. اگر نام شرکت شما طولانی است، در نظر بگیرید که آیا راهی برای کوتاه کردن آن و در عین حال حفظ منحصر به فرد بودن آن وجود دارد یا خیر. به عنوان مثال، اگر شرکت شما هات‌داگ‌های خارق‌العاده باب است، یک URL مانند BobsDogs.com به مشتریان شما کمک می‌کند سریع‌تر در وب به شما دسترسی پیدا کنند.

۶. رقبا را رصد کنید

قبل از صرف زمان و انرژی پیش از طراحی سایت بهتر است چند وب سایت درباره کسب و کارهای مشابه خود را بررسی کنید. یادداشت‌های دقیقی درباره مواردی که در سایت‌های آن‌ها دوست دارید یا دوست ندارید، بردارید: ظاهر، کاربر پسند بودن، پیمایش، خوانایی و… در حین توسعه وب‌سایت خود، این ایده‌ها را به عنوان نقاط قوت ذخیره کنید.

کاری که پیش از طراحی سایت باید انجام دهیم

۷. کلمات کلیدی SEO را شناسایی کنید

قصد اصلی شما از طراحی سایت این است که کاربرانی را جذب کنید که به دنبال مواردی هستند که کسب و کار شما ارائه می‌دهد. چند کلیدواژه مرتبط با محصولات یا خدمات خود را مشخص کنید که در سراسر نسخه وب سایت خود پخش کنید. پیش از طراحی سایت به این فکر کنید که اگر افراد معمولی به دنبال اطلاعاتی در مورد خدمات شما باشند، چه چیزی را در موتور جستجو تایپ می‌کنند؟ سپس با استفاده از یک ابزار، کلمات کلیدی‌های محبوب را بررسی کنید که نتایج جستجوی ارگانیک وب سایت شما را تقویت کند (یعنی وقتی کاربران آن عبارت را در گوگل جستجو می‌کنند، وب سایت شما بالاتر در نتایج جستجو نشان داده می‌شود).

۸. متون جذاب و مرتبط بنویسید

تمام محتوای خود را پیش از طراحی سایت خود بنویسید. به نقشه سایت خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید که محتوا شامل تمام اطلاعاتی است که مشتریان به آنها نیاز دارند؛ مطالب باید تا حد امکان کوتاه و مختصر باشند و اطلاعات مهم در مورد آنچه ارائه می‌دهید و آنچه شما را متمایز می‌کند باید به راحتی در بالای صفحه شما پیدا شود، بنابراین کاربران گمراه نشده و سایت را زود ترک نکنند. اگر نوشتن کار حرفه‌ای شما نیست، حتما به استخدام یک نویسنده خلاق فکر کنید. فراموش نکنید که اشتباهات تایپی و گرامر ضعیف بازدیدکنندگان را نامید کرده و آنها را از سایت شما دور می‌کند.

۹. لوگوی خود را به روز کنید

یک لوگوی قوی و زیبا، جای پای برند شما را محکم می‌کند. اگر لوگوی شما مناسب نیست، وب سایت خود را در حالت تعلیق قرار دهید و یک متخصص را استخدام کنید تا لوگویی ایجاد کند که گویا و شکیل باشد. اگر پس از راه اندازی سایت، لوگوی خود را تغییر دهید، برای مشتریان و کاربران سایت گیج کننده خواهد بود!

۱۰. روی عکاسی حرفه ای سرمایه گذاری کنید

تصاویر با کیفیت یکی دیگر از «باید» ها برای ارائه یک تصویر برند حرفه‌ای هستند. یک عکاس حرفه‌ای را استخدام کنید یا عکس‌های با کیفیتی بخرید که «احساس» کسب‌وکار شما را نشان می‌دهد. تمام تصاویر موجود در سایت شما باید با کیفیت بالا و وضوح بالا باشند. پیش از طراحی سایت لیستی از تمام عکس‌های مورد نیاز (محل، محصولات، کارکنان و…) تهیه و جمع آوری کنید.

۱۱. رنگ های وب سایت خود را با دقت انتخاب کنید

هنگام انتخاب رنگ برای سایت خود، وسوسه انگیز است که مسیر آسان را انتخاب کنید و فقط از یک طرح رنگی پیش فرض بهره ببرید. این لزوماً کار بدی نیست، تا زمانی که بتوانید طرح رنگ را با برند و پیام خود مطابقت دهید. اگر از انتخاب رنگ خود راضی نیستید، باید قبل از تاریخ راه اندازی آن را مجددا انتخاب کنید.

مطمئن شوید که تمام رنگ‌های سایت خود را از لحاظ روانشناسی رنگ بررسی و تأیید کرده‌اید، هم‌چنین مطمئن شوید که رنگ‌های برند خود را در تمامی عناصر رعایت کرده و رنگ‌هایی را که خیلی افراطی هستند را انتخاب نکرده‌اید. از طرح رنگ‌های با کنتراست بالا و رنگ‌هایی که از نظر سبکی و عملکردی، با زیبایی‌شناسی و طرح‌بندی وب‌سایت شما سازگاری ندارند، خودداری کنید.

بیشتر بخوانید: “بهترین رنگ ها برای طراحی سایت و برندسازی کدامند؟

۳۱ کاری که پیش از طراحی سایت باید انجام دهیم

۱۲. فونت های مناسب را انتخاب کنید

محتوای قابل خواندن در سایت شما مهم‌ترین جنبه حضور آنلاین شما است. این بدان معناست که پیش از طراحی سایت باید مطمئن شوید که فونت‌های شما خوانا بوده و متناسب با سبک و پیام وب سایت شما هستند.

اگر می‌خواهید پیامی سرگرم‌کننده را منتقل کنید، فونتی را پیدا کنید که با لحن و معنای آن پیام مطابقت داشته باشد. اگر میزبان یک سایت تجاری هستید و باید حرفه‌ای نشان داده شوید، فونت رسمی معمولا بهترین گزینه است.

فونت‌های خود را از نظر اندازه و فاصله ثابت نگه دارید و مطمئن شوید که جملات و پاراگراف‌های شما به گونه‌ای ساختار یافته‌اند که محتوا به راحتی قابل خواندن باشد. اگر رنگ متون را روی یک رنگ نامتعارف در پس‌زمینه قرار دهید، بازدیدکنندگان شما تجربه ناخوشایندی را تجربه کرده و سایت شما را فورا ترک می‌کنند.

کاری که پیش از طراحی سایت باید انجام دهیم

۱۳. روی برندسازی تمرکز کنید

پیش از طراحی سایت مطمئن شوید که پیام برند شما با قدرت نشان داده شده است. بازدیدکنندگان شما نباید حدس بزنند که چه چیزی را به اشتراک می‌گذارید یا می‌فروشید؟ آنها باید به محض دیدن صفحه اصلی شما با اطمینان بدانند که شما چه کسی هستید و چه می‌کنید. برندسازی موثر به تقویت تجربه کاربری و تقویت حضور آنلاین شما کمک می‌کند. این نکته باید با اولین تعامل بین شما و بازدیدکنندگان وب سایت شما شروع شود.

۱۴. favicon را ایجاد و پیاده سازی کنید

favicon که به عنوان نماد وب سایت یا نماد تب نیز شناخته می‌شود، در برگه مرورگر، در کنار عنوان صفحه ظاهر می‌شود. favicon حرفه‌ای بودن بیشتری را به سایت شما اضافه می‌کند که به بازدیدکنندگان شما این تصور را می‌دهد که واقعاً به ارائه وب سایت خود اهمیت داده و زمان و تلاش زیادی را برای ساخت آن صرف کرده‌اید. جزئیات کوچکی مانند favicon به ایجاد اولین برداشت عالی کمک کرده و احتمال بازگشت بازدیدکنندگان برای استفاده از سایت و خدمات شما را در آینده بسیار بیشتر می‌کند.

۳۱ کاری که پیش از طراحی سایت باید انجام دهیم

۱۵. شبکه های اجتماعی خود را پیوند دهید

چه طرفدار شبکه‌های اجتماعی باشید چه نباشید، آنها جز جدانشدنی از دنیای ما هستند و روز به روز هم نقش پررنگ‌تری به خود خواهند گرفت؛ بنابراین به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره بسیاری از افراد، چه از نظر شخصی و چه از نظر حرفه‌ای تبدیل شده اند. در نتیجه، اگر می‌خواهید کسب و کار خود را تبلیغ کنید، باید تا حد امکان در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی حضوری فعال و البته جذاب داشته باشید.

شما می‌توانید تصمیم بگیرید که به کدام یک از شبکه‌های اجتماعی محبوب، سایت خود را پیوند دهید، اما اگر سایت شما یک لینک مستقیم به صفحات توییتر و فیس بوک شما دارد، این شروع خوبی است. پلاگین‌ها و ابزارهای مختلف وب سایت زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای برقراری ارتباط استفاده کنید، بنابراین کمی تحقیق کنید و ببینید کدام یک برای حوزه کاری شما بهتر کار می‌کنند.

۳۱ کاری که پیش از طراحی سایت باید انجام دهیم

۱۶. تاریخ کپی رایت را تنظیم کنید

تاریخ کپی رایت فعلی یکی از مهم‌ترین مواردی است که در اولین راه اندازی وب سایت خود باید لحاظ شود، به خصوص اگر نزدیک به پایان سال باشد.

اگر از وردپرس یا Joomla استفاده می‌کنید، احتمالا هرگز نیازی به نگرانی در مورد تنظیم دستی این تاریخ نخواهید داشت. با این حال، باید توجه داشته باشید که اگر تاریخ کپی رایت را به روز نکنید، وب سایت شما نادیده گرفته شده و متروکه به نظر می‌رسد.

کاربران به طور کلی از سایت‌هایی که به طور منظم نگهداری نمی‌شوند اجتناب می‌کنند و تاریخ کپی رایت قدیمی نشانگر بسیار قابل مشاهده‌ای از غفلت است. تاریخ کپی رایت هم‌چنین می‌تواند بر رتبه‌بندی SEO شما تأثیر بگذارد، بنابراین باید به روز نگه داشته شود. حتی اگر تغییراتی که در سایت ایجاد می‌کنید کوچک هستند، به یاد داشته باشید که تاریخ حق چاپ را به روز کنید!

۱۷. محتوا پادشاه یک سایت است

همان‌طور که کمب یالاتر هم اشاره کردیم، محتوا مهم‌ترین بخش وب سایت شما است. طراحی مهم است، اما محتوا پادشاه مطلق است. این چیزی است که یا افراد را به وب سایت شما جذب می‌کند یا آنها را فراری می‌دهد. به همین دلیل است که هنگام راه‌اندازی وب‌سایت خود نباید مشکلی با محتوا داشته باشید.

۱۸. تصحیح، املا و ویرایش

اگر مانند اکثر صاحبان وب سایت هستید، ارزش یک محتوای خوب نوشته شده را می‌دانید، خواه یک مصاحبه، بررسی محصول یا مقاله خبری باشد. اگر کاربران با گرامر، املا و ساختار جمله مشکل پیدا کنند، این تصور را به آنها می‌دهد که به محتوای خود توجه نمی‌کنید یا بدتر از آن، به آن اهمیت نمی‌دهید؛ بنابراین همیشه پیش از طراحی سایت به کمک یک نویسنده کاربلد، مطمئن شود که محتوای شما بدون خطا است.

کلماتی که غلط املایی دارند این پتانسیل را دارند که پیام شما را ضعیف کنند، بنابراین تا آنجا که می‌توانید در بررسی املای خود دقیق باشید. شما باید از ایجاد یک تصور منفی اجتناب کنید، بنابراین قبل از انتشار مطالب در سایت به درستی کلمات و لحن دقت کنید.

۳۱ کاری که پیش از طراحی سایت باید انجام دهیم

۱۹. عملکرد سایت خود را آزمایش کنید

پیش از طراحی سایت و دقیقا قبل از راه‌اندازی باید مطمئن شوید که هر عنصر به درستی کار می‌کند، بنابراین بررسی کنید که فرم‌های تماس شما و هم‌چنین سایر بخش‌های کاربردی وب سایت شما به خوبی کار می‌کنند. سرمایه گذاری اولیه و زمان گذاشتن و تلاش مستمر و صحیح می‌تواند در دراز مدت نتیجه دهد. می‌توانید با ایجاد تست‌های خودکار، از آزمایش دستی جلوگیری ‌کنید.

۲۰. کال تو اکشن ها را دوبار بررسی کنید و آنها را آزمایش کنید

بازاریابی و فروش مهارت همه نیست، اما اگر می‌خواهید کاربران خود را به انجام کاری وادارید، مانند ثبت‌نام در خبرنامه، خرید محصول یا ارسال درخواست، به یک Call To Action نیاز دارید. پیش از طراحی سایت حتما اطمینان حاصل کنید که CTAها برجسته و در تیررس کاربران شما هستند. اگر این فرآیند دشوار است، نمی‌توانید از بازدیدکنندگان وب سایت خود انتظار داشته باشید که آنچه را که در نظر دارید انجام دهند.

۳۱ کاری که پیش از طراحی سایت باید انجام دهیم

۲۱. اندازه تصویر را بهینه کنید

وب سایت شما باید عالی به نظر برسد و در عین حال عملکرد خوبی هم داشته باشد. برای انجام این کار، ممکن است لازم باشد تصاویر خود را بهینه سازی کنید تا مطمئن شوید که اندازه آنها مناسب است.

اگر تصاویر و عکس‌های زیاد و پرحجمی را در سراسر سایت خود منتشر می‌کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید که کاربران تلفن همراه و افرادی با پهنای باند محدود تجربه‌ای کمتر از حد مطلوب داشته باشند. در عوض، سعی کنید نقطه متعادلی بین زمان بارگذاری سریع و تصاویر با کیفیت بالا را پیدا کنید. با کمی تغییر اندازه، می‌توانید انتظار نتایجی را داشته باشید که نه تنها ظاهر خوبی دارند، بلکه باعث می‌شوند وب سایت شما سریع‌تر کار کند.

پیش از طراحی سایت مطمئن شوید که تمام محتوایی که استفاده می‌کنید متعلق به شماست، یا اگر اینطور نیست، تمام مجوزهای لازم برای انتشار آن را دارید. این در مورد تمام محتوای گرافیکی شما صدق می‌کند!

بیشتر بخوانید: “۴ دلیل اهمیت بهینه سازی تصاویر در طراحی سایت و ۶ راه حل تضمینی

۲۲. فیلم را فراموش نکنید

همه محتوای ویدیویی ندارند که بخواهند در وب سایت خود به اشتراک بگذارند، بنابراین اگر چیزی به ذهنتان نرسیده نگران نباشید. اگر تعدادی ویدیو برای اضافه کردن (یا پیوند دادن) دارید، در این صورت گزینه‌‌ای عالی برای نحوه انجام آن به شما پیشنهاد خواهیم داد:

این روزها، اکثر وب سایت‌ها فایل‌های ویدیویی خود را میزبانی نمی‌کنند. در عوض، از سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدیو استفاده می‌کنند تا حمل حجم سنگین را برایشان انجام دهند.

می‌توانید یک کانال در سایت‌هایی مانند یوتیوب و آپارات ایجاد کنید و محتوای خود را در آنجا میزبانی کنید. این کار به شما امکان می‌دهد ویدیوهای خود را از طریق یک URL ساده یا با جاسازی آنها در وب سایت خود پیوند دهید که مقدار زیادی از بار پردازشی وب سایت شما را گرفته و در هزینه میزبانی فایل‌های ویدیویی سنگین، صرفه جویی می‌کند.

۲۳. تست سرعت رابط کاربری شما

وقتی صحبت از تجربه کاربری به میان می‌آید، رابط وب سایت شما نقش مهمی ایفا می‌کند. هدف آن این است که با ناوبری و جستجوی ساده، مرور را تا حد امکان روان و سریع کند. به عبارت دیگر، کاربران هنگام تلاش برای یافتن چیزی در وب سایت شما نباید زیاد فکر کنند.

۳۱ کاری که پیش از طراحی سایت باید انجام دهیم

۲۴. به ملاحظات چیدمان فکر کنید

در نظر گرفتن دقیق طرح‌بندی سایت شما در دسته آزمایش قرار می‌گیرد، اما ارزش بازبینی مجدد را دارد. هرچه بازدیدکنندگان در وب سایت شما راحت‌تر حرکت کنند، تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

کاربران برای انتخاب، دستشان همیشه باز است، بنابراین اگر چیزی در یک سایت آن‌طور که انتظار می‌رود کار نکند، کاربر یک جایگزین پیدا می‌کند. درصد زیادی از کاربران ترجیح می‌دهند به جای سر و کله زدن با وب‌سایتی که پیمایش در آن دشوار است، به جای دیگری بروند، بنابراین به یاد داشته باشید که بازدیدکنندگان شما گزینه‌های زیادی دارند.

هم‌چنین، بعید است که کاربران در زمینه گزارش‌های باگ و عیب‌یابی به شما کمک کنند، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که همه آزمایش‌ها قبل از اینکه بازدیدکنندگان به وب‌سایت شما وارد شوند، به خوبی انجام شده است.

۲۵. لوگوی خود را به صفحه اصلی پیوند دهید

پیوند صفحه اصلی به لوگو ویژگی مهمی است که برخی از وب سایت‌های قدیمی از آن برخوردار نیستند، حتی اگر پیاده‌سازی آن واقعا آسان باشد اما یک ایده عالی است زیرا به کاربران شما اجازه می‌دهد تا با کلیک بر روی لوگوی شما به صفحه اصلی بازگردند و راحت راه خود را از اول پیدا کنندً

۲۶. دکمه ها را تست کنید

اگر چندین عملکرد در وب سایت خود دارید، به احتمال زیاد دکمه‌های مرتبط با آنها هم خواهید داشت. همه آنها بر اساس عملکرد و هدف متفاوت هستند و شما باید تک تک آنها را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که دقیقا همان کاری را که قرار است انجام می‌دهند، بدون هیچ خطایی!

۳۱ کاری که پیش از طراحی سایت باید انجام دهیم

حالا در زمینه سئو هم مانند یک حرفه ای عمل کنید:

۲۷. پیوندهای خود را بررسی کنید

درست کردن سئو پیش از طراحی سایت دشوار است، اما باید مطمئن شوید که تا آنجا که ممکن است به عوامل زیادی توجه کرده‌اید. اگر می‌خواهید از مزایایی که سئو می‌تواند به همراه داشته باشد، به طور کامل استفاده کنید، پیوندها به سایر وب سایت‌ها و منابع باید همیشه کار کنند.

اگر پیوندهایی وجود دارد که دیگر فعال نیستند، باید آنها را حذف کنید یا با پیوندهای جدید به روز کنید. اگر هر چند وقت یک‌بار مطمئن نشوید که همه چیز به درستی لینک شده و کار می‌کند، سایت شما را جریمه می‌شود.

۲۸. در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق کنید

کلیدواژه سئوی شما یک عنصر مهم است. اگر محتوای شما بیش از حد از کلمات کلیدی اشباع شده باشد، وب سایت شما جریمه شده و آن‌طور که باید در نتایج جستجو نشان داده نمی‌شود. این بدان معنی است که شما باید محتوای خود را متعادل کنید.

۲۹. متن جایگزین برای تصاویر اضافه کنید

متن جایگزین یکی دیگر از عناصر مهم سئو است. متن به تصاویر شما مربوط می‌شود و اگر به درستی از آن استفاده شود، می‌تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا در هنگام جمع آوری نتایج جستجو، زمینه مناسب تصویر شما را تعیین کنند.

یکی دیگر از مزایای متن Alt این است که اگر تصویری از بین برود، متن Alt سرنخی در مورد آنچه باید نمایش داده شود ارائه می‌دهد. اما دلیل اصلی استفاده از تگ‌های Alt این است که سئوی شما را تقویت می‌کنند. تگ‌ها اطلاعات مهمی در مورد تصاویر وب سایت شما به موتورهای جستجو می‌دهند.

۳۰. پاسخگویی و دستگاه های تلفن همراه

اهمیت ریسپانسیو یا همان مرور سایت در تلفن همراه، برهیچ کس پوشیده نیست. در عصر حاضر، مردم کارهای زیادی را با تلفن‌های خود انجام می‌دهند. نادیده گرفتن این جنبه به معنای دور کردن ترافیک زیادی از وب سایت شما و از دست دادن مشتریان بالقوه است.

۳۱ کاری که پیش از طراحی سایت باید انجام دهیم

۳۱. منوهای جمع شونده را در طراحی وب خود قرار دهید

منوهای جمع شونده بخش بزرگی از تجربه مشاهده سایت در موبایل هستند. آنها به صرفه جویی در فضای صفحه کمک می‌کنند. باید مطمئن شوید که همه منوها به درستی کار کرده و همان‌طور که انتظار می‌رود باز و بسته می‌شوند. پیوندهای داخل منو نیز باید کار کنند و باید به گونه‌ای فاصله داشته باشند که کاربر بتواند آیتم منوی مورد نظر را بدون لمس تصادفی مورد کناری آن لمس کند.

نتیجه گیری

همان‌طور که خواندید، کارهای زیادی پیش از طراحی سایت وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا مطمئن شوید، ویژگی‌های وب سایت شما قبل از راه‌اندازی به خوبی فعال هستند. با این حال، همیشه کارهایی اضافی از اصول اولیه هم وجود دارند که می‌توانید برای کمک به افزایش تعداد بازدیدکنندگان خود پیش از طراحی سایت انجام دهید. با شرکت طراحی سایت سئوتبریز در تماس باشید تا ترفندهای بیشتری را با مشاوره‌ای تخصصی و رایگان به شما ارائه دهیم. با شماره 09144099914 همین حالا تماس بگیرید یا برای ما پیغام بفرستید!

منابع:

https://www.hostpapa.com/blog/marketing/21-things-to-do-before-launching-your-website/

https://web.uri.edu/risbdc/old-blog-page/creating-your-business-website/

https://www.droptica.com/blog/10-things-do-new-website-launch/

اشتراک مقاله:

تصویر تیم محتوای سئوتبریز
تیم محتوای سئوتبریز

تمامی مقالات شرکت سئوتبریز با عشق، خلاقیت و با بهره از به روز ترین مطالب جهان، توسط تیم نویسندگان ما نوشته شده است. ممنون می شویم نظرتان را در مورد این مقاله در قسمت نظرات ثبت بفرمایید.

مطالب منتشر شده اخیر