عناوین مطلب
۷ روش اعجاب انگیز برای بهبود سرعت لود نسخه موبایل وب سایت

۷ روش اعجاب انگیز برای بهبود سرعت لود نسخه موبایل وب سایت

سرعت پایین وب سایت چه بر روی دسکتاپ و چه بر روی موبایل، یکی از ناامید کننده ترین مواردی است که باعث می‌شود شما از میدان رقابت دور بمانید. با کاهش زمان بارگذاری صفحه، تأثیر مثبتی بر فرآیندهای بازاریابی و فروش خواهید داشت، ترافیک بیشتری دریافت و سرنخ های واجد شرایط بیشتری را جذب خواهید نمود که می‌توانند به مشتریان وفاداری تبدیل شوند. در این مقاله از شرکت طراحی سایت سئوتبریز به شما توصیه‌هایی در مورد بهبود سرعت لود نسخه موبایل وب سایت می‌دهیم.

بهینه سازی سرعت وب سایت چیست و چرا مهم است؟

بهینه‌سازی سرعت وب‌سایت مجموعه‌ای از تکنیک‌ها است که هدف آن ارائه سریع‌ترین سرعت سایت شماست. معیارهای کلیدی سرعت وب سایت عبارتند از:

  • TTFB : یعنی چه مدت طول می‌کشد تا اولین بایت پاسخ از سرور دریافت شود.
  • FCP : یعنی چقدر طول می‍کشد تا اولین متن یا تصویر بارگیری شود.
  • LCP : یعنی چه مدت طول می‌کشد تا بزرگ‌ترین عنصر سایت بارگیری شود، خواه متن یا تصویر.
  • زمان بارگذاری صفحه : مدت زمانی که طول می‌کشد تا کل محتوای یک صفحه وب در صفحه کاربر نمایش داده شود.

برای اطمینان از تجربه کاربری خوب، وب سایت‌ها باید TTFB خود را کمتر از ۰.۸ ثانیه، FCP را کمتر از ۱.۸ ثانیه، LCP را کمتر از ۲.۵ ثانیه و زمان بارگذاری صفحه را زیر ۳ ثانیه نگه دارند. در همان زمان، تجزیه و تحلیل اخیر از ۱۰۰ صفحه وب برتر نشان داد که میانگین زمان بارگذاری صفحه در دسکتاپ ۲.۵ ثانیه و در تلفن همراه ۸.۶ ثانیه است.

۷ روش اعجاب انگیز برای بهبود سرعت لود نسخه موبایل وب سایت

اهمیت سرعت لود نسخه موبایل وب سایت

رایانه‌های رومیزی پردازنده‌های بهتری دارند و اغلب سرعت اتصال قابل اعتمادتری به اینترنت نسبت به دستگاه‌های تلفن همراه در شبکه داده شرکت مخابراتی دارند. این بدان معنی است که بارگیری سایت‌ها در دستگاه‌های تلفن همراه اغلب کمی کندتر از رایانه‌های رومیزی است؛ حتی اگر سایت برای تلفن همراه بهینه شده باشد!

سرعت صفحه یا همان سرعت بارگذاری وب سایت شما، یکی از جنبه‌های اصلی بهینه سازی موتور جستجوی موبایل (SEO) است. عملکرد وب نه تنها بر رتبه‌بندی جستجو بلکه بر تجربه تلفن همراه کاربر شما نیز تأثیر می‌گذارد.

بهینه‌سازی سرعت لود نسخه موبایل شامل رسیدگی به درخواست‌های رفت و برگشت، مسدود کردن رندر، بارگذاری تنبل، فشرده‌سازی، کش کردن و گزینه‌های کد HTML صفحه موبایل تسریع‌شده (AMP-HTML) است.

چگونه وب سایت خود را برای سرعت لود نسخه موبایل بهینه کنیم؟

۷ روش اعجاب انگیز برای بهبود سرعت لود نسخه موبایل وب سایت

۷ مرحله برای ایجاد تجربه کاربری بهتر با سرعت بیشتر وب سایت و بهبود رتبه خود در جستجوهای موبایل

دستورالعمل‌های موبایل گوگل جزئیات خاصی در مورد سرعت صفحه یا سرعت موبایل ندارد، اما به دلایل مختلفی هم‌چنان برای سئوی موبایل مهم است.

گوگل مدت زمان محدودی را صرف خزیدن در هر سایت می‌کند و بارگذاری سریعتر سایت‌ها، گوگل را تشویق می‌کند تا صفحات بیشتری را بخزد. این بدان معنی است که بهبود سرعت سایت شما می‌تواند باعث کشف سریع‌تر و نمایه‌سازی صفحات جدید و محتوای جدید و هم‌چنین خزیدن جامع صفحات عمیق‌تر در سایت شود. حتی اگر رتبه شما بر اساس صفحه به صفحه ثابت بماند، تعداد کل صفحاتی که توانایی رتبه بندی را دارند افزایش می‌یابد، که اغلب بر ترافیک کلی ارگانیک، به خصوص برای مدت طولانی تاثیر می‌‌گذارد.

علاوه بر ملاحظات بودجه خزیدن، سرعت تلفن همراه و زمان پاسخگویی شما نیز از دیدگاه کاربر واقعی تأثیر دارد که اغلب در نرخ پرش بالا منعکس می‌شود.

هنگام بهینه‌سازی بار وب سایت تلفن همراه و بهینه‌سازی عملکرد، هدف همیشه باید در نظر گرفتن بدترین سناریوی بارگذاری در دستگاه‌های تلفن همراه، بیش از هر معیار عملکرد دیگری باشد. تست سرعت وب سایت خود را انجام دهید و عملکرد وب سایت خود را بهینه کنید تا مطمئن شوید که سریع‌ترین صفحه ممکن را تا حد امکان برای کاربران تلفن همراه ارائه می‌دهید. حتی زمانی که شبکه‌های تلفن همراه سریع‌تر می‌شوند، بارگیری یک صفحه در کمتر از ۳ ثانیه یا طبق توصیه‌های Google در کمتر از ۱ یا ۲ ثانیه، ایده‌آل است.

اما مرورگرهای تلفن همراه صفحات را متفاوت از مرورگرهای دسکتاپ تجزیه و بارگذاری می‌کنند. به زبان ساده، مرورگرهای دسکتاپ در بارگذاری صفحات با درخواست‌های کوچک بسیار بهتر هستند، در حالی که صفحات موبایل در بارگذاری صفحات با درخواست‌های کمتر و سازماندهی شده بهتر هستند، حتی اگر کمی بزرگتر باشند.

درخواست های رفت و برگشت یا RTR چیست؟

به تعداد عناصری که برای بارگذاری یک صفحه باید از سرور واکشی شوند، درخواست‌های رفت و برگشت یا RTR می‌گویند. بخش بزرگی از بهینه سازی و بهبود سرعت صفحه موبایل، به حداقل رساندن RTR است.

می‌توانید به RTR‌هایی مانند سفر به خواربار فروشی برای دریافت اقلام به منظور تکمیل دستور غذا فکر کنید. اگر به ۴ پیاز نیاز دارید، نمی‌خواهید برای هر یک از پیازها یک سفر جداگانه انجام دهید، بهتر است همه آنها را یکجا تهیه کنید و حتی بهتر است اگر بتوانید ۴ پیاز و برخی از مواد دیگر را تهیه کنید. همان سفر اگر ۴ پیاز با مواد دیگری مانند فلفل، قارچ و کرفس بسته بندی شده باشند که همه برای دستور غذا لازم است، بهتر است.

در اینجا ۷ توصیه برای بهینه سازی سرعت لود نسخه موبایل وب سایت وجود دارد:

۱. صفحاتی را با RTR بیش از حد شناسایی کنید.

به حداقل رساندن RTR ها با آگاهی شروع می‌شود. بسیاری از صفحات بیش از ۱۰۰ RTR در هر صفحه خواهند داشت در حالی که واقعا باید برای کمتر از ۵۰ RTR تلاش کنید. اغلب، توسعه دهندگان یا متخصصان سئو که به همه درخواست‌های یک صفحه نگاه می‌کنند، متوجه می‌شوند که برخی از موارد درخواست شده وجود ندارد (۴۰۴) و هیچ‌کس متوجه نشد حتی اگر آنها گم شده باشند، باز هم زمان می‌برد تا مرورگر درخواست کند و دست خالی بازگردد، بنابراین این صفحات باید فورا حذف یا اصلاح شوند.

هم‌چنین باید دارایی‌هایی را که جابه‌جا شده‌اند اصلاح کنید و پاسخ ۳۰۱ یا ۳۰۲ را برگردانید. این پاسخ‌ها به این معنی است که مرورگر باید به یک مکان برود، سپس مجموعه دیگری از دستورالعمل‌ها را دنبال کند تا به مکان دیگری برای دریافت دارایی برود، اما هر مکان جدید زمان بیشتری می‌برد.

مثل رفتن به یک فروشگاه مواد غذایی است که فقط به شما می‌گویند که آن چیزی که شما نیاز دارید را ندارد، اما می‌توانید آن را از فروشگاه دیگری تهیه کنید. حتی بدتر از آن، اگر زنجیره‌ای از تغییر مسیرها وجود داشته باشد، مانند این است که به خواربارفروشی دوم بروید تا متوجه شوید که آنها نیز حمل کالا را متوقف کرده اند و اکنون باید محل سومی را امتحان کنید.

۲. در صورت امکان فایل ها را ترکیب کنید

گام بعدی برای یک وب سایت و سرعت لود نسخه موبایل بهینه شده ترکیب فایل‌ها (مانند جاوا اسکریپت و CSS) در جایی که می‌توانید است. به عنوان مثال، اگر یک صفحه از ۱۰ شیوه نامه (فایل‌های CSS) استفاده می‌کند که همه می‌توانند در یک جا ترکیب شوند، باید این کار را انجام دهید. به طور مشابه، اگر از انواع فایل‌های جاوا اسکریپت استفاده می‌کنید که می‌توانند در یک جا ترکیب شوند، این کار را نیز انجام دهید. سعی کنید همه چیز را به عنوان یک سایت و قالب خاص در نظر بگیرید.

شما باید یک فایل جاوا اسکریپت در سراسر سایت برای جاوا اسکریپت داشته باشید که در هر صفحه از سایت باشد و یک فایل جاوا اسکریپت خاص برای هر قالب صفحه در سایت. همین کار را می‌توان با CSS انجام داد. اطمینان از اینکه این فایل‌ها نیز همیشه با همان نام و مکان فایل ارجاع داده می‌شوند، در صورت ذخیره‌سازی صحیح در حافظه پنهان نیز کمک خواهد کرد.

۷ روش اعجاب انگیز برای بهبود سرعت لود نسخه موبایل وب سایت

۳. ترتیب رندر را بهینه کنید

بعد از حذف و ادغام برای کاهش تعداد کل RTR ها، کار بعدی که می‌توانید انجام دهید این است که ترتیب درخواست چیزها را برای سریعتر کردن آن تنظیم کنید. همان‌طور که مراحلی وجود دارد که باید قبل از شروع مراحل دیگر در یک دستور پخت تکمیل شوند، یک ترتیب خاصی وجود دارد که مرورگر موبایل از آن پیروی می‌کند که باید هنگام ساخت یک صفحه به آن پایبند باشد.

به دنبال مثال خواربارفروشی، اگر دستور غذای شما نیاز به ماریناد کردن چیزی به مدت ۲ روز دارد، مهم است که ابتدا اقلام مورد نیاز برای ماریناد را تهیه کنید تا زمانی که شما در حال تهیه بقیه مواد هستید شروع شود نه بعد از آن.

با ترجمه این قیاس به دنیای وب، ماریناد مانند یک مسدود کننده رندر است، زیرا تا زمانی که انجام نشود هیچ چیز دیگری در فرآیند پخت و پز اتفاق نمی‌افتد. شما فقط می‌توانید برای مراحل بعدی در فرآیند پخت و پز با تهیه مواد تشکیل دهنده در حالی که همه چیز مرینیت می شود آماده شوید. این مانند رندر مسیر بحرانی است که در آن موارد مهم مانند برچسب سر، محتوای صفحه و طرح اولیه صفحه را در اولویت قرار می‌دهید و مواردی را که اهمیت کمتری دارند، به تاخیر می‌اندازید، به خصوص اگر بارگذاری را به تاخیر بیندازند.

از موارد حیاتی‌تر این می‌تواند تجربه بارگذاری را برای کاربران به شدت بهبود بخشد و به آنها اطمینان دهد که بقیه صفحه به سرعت بارگذاری می شود. همچنین به آنها دارایی هایی می دهد تا در حین انجام فرآیند بارگذاری، ارزیابی را آغاز کنند.

۴. یک استراتژی بارگذاری صفحه ایجاد کنید

از آنجایی که موتورهای جستجو از کاربران انسانی تقلید می‌کنند، صفحات را تقریبا به همان روشی که شما انجام می‌دهید تجربه می‌کنند. بهترین کاری که می‌توانید برای سفارش درخواست‌های سرعت لود نسخه موبایل انجام دهید این است که بدانید در اولین ثانیه‌های حضور کاربر و تجربه ربات‌ها چه چیزی برای کاربر مهم است. این معمولا اطلاعات موجود در تگ head و متن و تصاویر روی صفحه است.

به طور کلی، افراد برای تعامل با هر چیزی که در سایت تعاملی است چند ثانیه طول می‌کشد، بنابراین اکثر جاوا اسکریپت‌ها در ابتدا نیازی به بارگذاری ندارند. در عوض، نمایش‌های بصری جاوا اسکریپت، مانند جعبه‌های بعلاوه یا بسط‌دهنده‌ها، می‌توانند قبل از نیاز به جاوا اسکریپت به‌عنوان مکان‌دار بارگیری شوند.

جاوا اسکریپت به خصوص برای بارگیری کند و دست و پا گیر است. برای اطمینان از اینکه بارگذاری جاوا اسکریپت آنقدر تجربه را کاهش نمی‌دهد که کاربران و ربات‌ها برای مدت طولانی به یک صفحه خالی خیره می‌شوند، ایده‌آل است که چیزی را بارگیری کنید تا کاربران به آن نگاه کنند و سپس جاوا اسکریپت را در پس‌زمینه بارگذاری کنید. کاربران به صفحه نگاه می کنند.

بعد از جاوا اسکریپت، ویدیوها و تصاویر کندترین چیز بعدی هستند که بارگذاری می‌شوند. ویدیوها و تصاویری که در صفحه کم هستند نباید مانع تجربه بالای صفحه شوند، جایی که کاربران و ربات‌ها معمولا شروع می‌کنند. این مفهوم، به تعویق انداختن بارگذاری محتوایی که قابل مشاهده نیست، “بارگذاری تنبل” نامیده می‌شود. بارگذاری تنبل را می توان به روش های مختلفی انجام داد (تگ متا بارگذاری تنبل گوگل، معوق، ناهمگام و بارگذاری تنبل گوگل).

بهترین ابزار برای یافتن فرصت‌هایی برای بارگذاری تنبل تصاویر Google PageSpeed ​​Insights است. برای بهینه‌سازی تصاویر، می‌توانید از برچسب تصویر لود تنبل Google نیز استفاده کنید، اما تاکنون، این تنها در مرورگرهای کروم موبایل و دسک‌تاپ رعایت می‌شود (اگرچه ممکن است در آینده گسترش یابد).

در هر دو روش، باید از ابزار بازرسی URL در کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید تا بررسی کنید که مواردی که با تنبلی بارگذاری می‌شوند در رندر صفحه ابزار و در HTML ارائه شده قابل مشاهده هستند.

۷ روش اعجاب انگیز برای بهبود سرعت لود نسخه موبایل وب سایت

۵. هر چیزی را که می توانید فشرده کنید.

پس از به حداقل رساندن و اولویت بندی RTR برای هر قالب صفحه، باید آنچه را که می‌توانید فشرده کنید. فشرده سازی با صرفه جویی در پهنای باند به افزایش سرعت صفحه کمک می‌کند.

فشرده‌سازی Gzip یکی از راه‌های فشرده‌سازی فایل‌ها است و می‌توان آن را در اکثر سرورها راه‌اندازی کرد، اما گزینه‌های دیگری نیز در دسترس هستند. همچنین می‌توانید اکثر کدها را از طریق فرآیند کوچک‌سازی اجرا کنید، که حجم فایل انتقال نهایی را کاهش می‌دهد. با این حال، فشرده سازی تصاویر از طریق این روش‌ها دشوار است.

می‌توانید از صفحه بررسی عملکرد در WebPageTest.org استفاده کنید تا فهرست کامل بهینه‌سازی را بیابید، که تمام دارایی‌های صفحه را نشان می‌دهد، اینکه آیا آنها gzip شده‌اند و سطح فشرده‌سازی آنها را نشان می‌دهد.

برای فشرده‌سازی تصویر، به‌جای gzip کردن و به حداقل رساندن تصاویر، مهم است که طراح آنها را در فشرده‌ترین فرمت ممکن در اختیار توسعه‌دهنده قرار دهد و فایل‌های تصویری را کاهش دهد. در اصل، آنها باید اندازه فایل نهایی را تا حد امکان کوچک کنند بدون اینکه ظاهر تصویر را به خطر بیندازند.

عکس‌ها معمولا باید به‌عنوان فایل‌های JPG و نمادها و تصاویر باید به‌عنوان فایل‌های GIF ذخیره شوند. برای اینکه تصاویر بزرگ در رایانه‌های تمام صفحه عالی به نظر برسند، بدون اینکه صفحه‌های کوچک موبایل را درهم ببندید، از پروتکل تصاویر واکنش‌گرا یا استفاده از یک سرور تصویر مانند Fastly برای ارسال پویا یک نسخه از پیش مقیاس شده تصویر به صفحه نمایش‌های کوچکتر استفاده کنید.

۶. صفحات مناسب را در زمان مناسب کش کنید

گام بعدی کمک به مرورگرها و ربات‌ها برای شناسایی مواردی است که می‌توان دوباره استفاده کرد و هر بار چه چیزی باید با کش مرورگر دوباره واکشی شود، عملکردی که می‌تواند به روش‌های مختلف تنظیم شود، یکی از آنها از طریق CDN (شبکه تحویل محتوا). اکثر عناصر در یک سایت، به خصوص سایتی که بیش از یک بار در هفته تغییر نمی‌کند یا اطلاعات بلادرنگی مانند اخبار، آب و هوا یا امتیازات ورزشی را به اشتراک نمی‌گذارد، می‌تواند بیشتر عناصر را در صفحات خود تا یک سال ذخیره کند.

ذخیره سازی به این معنی است که وقتی کاربران از یک صفحه بازدید می‌کنند، مرورگرها به صورت محلی در حافظه آنها نگاه می‌کنند تا ببینند آیا آنها قبلا فایلی دارند که برای ساخت یک صفحه مورد نیاز است یا خیر.

این باعث صرفه جویی در درخواست های رفت و برگشت و بهبود زمان بارگیری می‌شود. ربات‌های موتورهای جستجو همیشه یک صفحه را به‌گونه‌ای مشاهده می‌کنند که گویی قبلا آن را ندیده‌اند، بنابراین از ذخیره‌سازی فعال استفاده نمی‌کنند، اما می‌توانند زمان ذخیره‌سازی را درک کنند و ممکن است از آن برای تخمین زمان بارگذاری یک صفحه استفاده کنند.

نکته مهمی که باید در مورد حافظه پنهان بدانید این است که بر اساس نام فایل ها و مکان آنها در سرور است. بنابراین اگر از ۱ فایل در بسیاری از صفحات استفاده می کنید، مانند یک لوگو، همیشه آن را با همان نام فایل و URL ارجاع دهید، حتی اگر چندین مکان در سرور شما وجود داشته باشد. این می‌تواند به نفع شما باشد زیرا به این معنی است که شما فقط باید نام فایل یک آیتم و مرجع آن را در HTML به روز کنید تا نسخه جدیدی از آیتم در حافظه پنهان شود. بنابراین، برای مثال، اگر در لوگوی خود تغییراتی ایجاد کنید، به سادگی نام فایل را از logo به logov2 تغییر دهید، باعث می‌شود، نسخه جدید حافظه پنهان شود و نسخه قدیمی فراموش شود.

به این ترتیب، وقتی به چیزی اجازه می‌دهید تا یک سال در حافظه پنهان بماند، نمی‌گویید که مورد را برای سال تغییر نمی‌دهید، بلکه می‌گویید که اگر این کار را انجام دهید، آیتم به‌روزرسانی شده یا جدید را با نام فایل جدید ارجاع می‌دهید.

تنظیمات حافظه پنهان ممکن است کمی پیچیده باشد، بنابراین بهترین کار این است که آنها را مانند مواد غذایی که ممکن است منقضی شوند در نظر بگیرید. برخی از غذاها سریع‌تر از بقیه منقضی می‌شوند، بنابراین باید به مرورگر اطلاع دهید که کدام مواد قدیمی می‌شوند و باید به سرعت دور ریخته شوند، و کدام یک می‌تواند برای مدتی ایمن و بدون تعویض روی قفسه بماند. می‌توانید از ابزاری مانند WebPageTest.org استفاده کنید تا به شما کمک کند فرصت‌ها را درک کنید.

نکته مهمی که در اینجا باید درک کرد این است که هیچ مجموعه‌ای از انقضا یا حداکثر سنی برای وجود آیتم در حافظه پنهان وجود ندارد. بنابراین، مرورگر فقط فرض می‌کند که باید هر بار به‌تازگی واکشی شود، کش مرورگر نمی‌تواند اتفاق بیفتد مگر اینکه این جزئیات مشخص شوند.

از آنجایی که تنظیمات حافظه نهان به مرورگر می‌گوید که چه زمانی یک آیتم برای استفاده خیلی قدیمی است، گاهی اوقات به عنوان «طول عمر حافظه پنهان» یا «طول عمر تازگی» اشاره می‌شود. اگر چیزی فراتر از تازگی یا ماندگاری حافظه پنهان است، برای دریافت نسخه جدید، باید رفت و برگشت به سرور تکمیل شود. اگر اقلام به‌عنوان «منقضی‌شده» فهرست شده‌اند، به این معنی است که طول عمر آن‌ها فراتر است و در هر دو مورد خواربار و مرورگر، باید دفعه بعد که مورد نیاز است، جایگزین شوند.

همان‌طور که داشتن قفسه های پر از مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته مفید نیست، داشتن حافظه پنهان پر از محتوای وب منقضی شده مفید نیست. برعکس، دور انداختن مواد غذایی (پرونده‌هایی) که هنوز کاملا قابل استفاده هستند نیز کارآمد نیست. زمانی که طول عمر حافظه پنهان را به فایل های خود اختصاص می‌دهید، فکر کردن به این موضوع و همچنین در نظر گرفتن عواقب سخاوتمندانه در طول عمر حافظه پنهان مفید است.

اگر تغییری جزئی در لوگوی خود ایجاد کنید، اگر لوگوی قدیمی هم‌چنان نشان داده شود، این پایان دنیا نخواهد بود، بنابراین می‌توانید طول عمر حافظه پنهان را حفظ کنید، به خصوص اگر قصد دارید هنگام به روز رسانی نام فایل‌ها کوشا باشید. تغییرات ایجاد کنید با نام فایل‌های مختلف، هیچ نگرانی وجود ندارد که لوگوی قدیمی را نشان دهید.

۷ روش اعجاب انگیز برای بهبود سرعت لود نسخه موبایل وب سایت

۷. صفحات موبایل شتاب (AMP) بسازید

همه اینها می تواند پیچیده به نظر برسد و به همین دلیل است که گوگل راه حل ساده‌تری برای بهینه سازی سرعت لود نسخه موبایل ایجاد کرده است. صفحات موبایل تسریع شده یا AMP زیرمجموعه‌ای از HTML است که از دستورالعمل‌های بسیار دقیق‌تری درباره مواردی که می‌توان گنجانده شود، پیروی می‌کند.

هدف این است که اکثر صفحات در موبایل به زمان بارگذاری ۱ ثانیه‌ای برسند، که معمولا انجام می‌شود. AMP به Google اجازه می‌دهد تا کنترل بسیاری از موارد سخت را با ذخیره و پیکربندی فرآیند بارگیری و بسیاری از عناصر توضیح داده شده در بالا به دست بگیرد تا تا حد امکان بهینه شود.

در برخی موارد، کسب‌وکارها صفحات AMP جدیدی ایجاد می‌کنند و از صفحات موجود در سایت از برچسب head به آنها پیوند می‌دهند. این به Google می‌گوید زمانی که شخصی که صفحه را درخواست می‌کند روی یک دستگاه تلفن همراه یا اتصال کند است، صفحه AMP را ارائه دهد. در موارد دیگر، می‌توانید صفحات موجود آن‌ها (یا صفحات تلفن همراه موجود، در صورتی که سایت‌های جداگانه دارند) را با صفحات AMP جایگزین کنید. این “AMP متعارف” یا “AMP متعارف” نامیده می شود.

گوگل این روش را ترجیح می‌دهد، زیرا صفحات AMP برای خزیدن، رندر، فهرست بندی و رتبه بندی برای گوگل بسیار آسان است. اگرچه ممکن است کسب و کارها آن را ترجیح ندهند، زیرا محدودیت‌ها و الزامات AMP می‌تواند صفحات را کمی تیره کند. AMP هم‌چنین می‌تواند برخی از ردیابی و آزمایش‌هایی را که می‌توانید در صفحات دسکتاپ انجام دهید پیچیده یا محدود کند، بنابراین این دلیل دیگری است که برخی از افراد از آن اجتناب می‌کنند.

سایت‌هایی که AMP معتبر هستند، از تمام قوانین و دستورالعمل‌های AMP پیروی می‌کنند و به نوبه خود، Google یک رعد و برق خاکستری کوچک با آنها در نتایج تلفن همراه نشان می‌دهد. گوگل به احتمال زیاد آنها را در چرخ و فلک‌های ویژه‌ای از نتایج قرار می‌دهد که تمایل به رتبه بندی در بالای صفحه دارند. این عالی است، اما اگر معتبر بودن AMP باعث ایجاد مشکلات بیش از حد برای وب سایت شما می‌شود، استفاده از کد AMP بدون معتبر بودن AMP اشکالی ندارد.

شما باید در صورت امکان از AMP HTML استفاده کنید، بدون اینکه نگران رعایت تمام قوانین باشید. شما هم‌چنان از سرعت AMP HTML و AMP JavaScript بهره خواهید برد، با توجه به رایگان بودن آن، بد نیست.

به یاد داشته باشید، سرعت لود نسخه موبایل تأثیر مستقیمی بر تعامل و تبدیل دارد، اما احتمالا به عمق خزیدن و سایر جنبه‌های کارآمدی خزیدن نیز کمک می‌کند.

مرورگرهای موبایل متفاوت از مرورگرهای دسکتاپ کار می‌کنند. آنها هم‌چنین پردازنده های کندتر و اتصالات کمتر قابل اعتمادتری دارند. این عوامل بررسی زمان بارگذاری صفحات سایت خود را از منظر بدترین حالت تلفن همراه مهم می‌کند تا بفهمید که کجا فرصت‌های واقعی برای بهبود وجود دارد.

منابع:

https://mailchimp.com/resources/optimize-your-website-for-mobile-page-speed/

https://nitropack.io/blog/post/increase-mobile-page-speed

https://www.altexsoft.com/blog/12-techniques-of-website-speed-optimization-performance-testing-and-improvement-practices/

https://www.digitalsilk.com/digital-trends/how-to-speed-up-mobile-site/

اشتراک مقاله:

تصویر تیم محتوای سئوتبریز
تیم محتوای سئوتبریز

تمامی مقالات شرکت سئوتبریز با عشق، خلاقیت و با بهره از به روز ترین مطالب جهان، توسط تیم نویسندگان ما نوشته شده است. ممنون می شویم نظرتان را در مورد این مقاله در قسمت نظرات ثبت بفرمایید.

مطالب منتشر شده اخیر