آیا به دنبال راه های جدید برای نشان دادن نام تجاری خود به کاربران شبکه های اجتماعی و تبلیغ کسب و کار خود هستید؟
فکر میکنید روش مناسب دیگران چه بوده است؟
اینفلوئنسر مارکتینگ، تشویق کاربران به تولید محتوا (UGC) یا ساخت محتواهای طنز و سرگرم کننده؟
آیا از روش های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی همچون تبلیغات در اینستاگرام، تبلیغات در تلگرام و … استفاده نمود اید؟
ما در این مقاله، به ۳ راه موثر برای تبلیغ کسب و کار و برند شما در شبکه های اجتماعی اشاره کرده ایم بدون اینکه مردم را دل زده کند یا جایگاه برند شما را متزلزل کند. ما در سئوتبریز معتقدیم که با استفاده از شبکههای اجتماعی و انتشار محتوای تبلیغاتی میتوان کاری کرد که پستهای شبکههای اجتماعی روی نام تجاری تان متمرکز باشند؛ اما ظاهری خودمحور و بیش از حد تبلیغی نداشته باشد.
«بیشتر محتویات تبلیغاتی شامل اطلاعات بسیار کم یا مطالب بی ارزش هستند.» اندی توضیح میدهد که اول نام تجاری است که خود را نشان میدهد. به عبارت دیگر، محتویات تبلیغاتی، خودخواهانه است و مخاطبان شما این را میدانند.
متأسفانه اینجاست که اصطلاحات شما را به مشکل میاندازد. بازاریابی تأثیرگذار یا همان اینفلوئنسر مارکتینگ بهطور معمول در قالب شبکه های قدیمی در پوششی تازه و دیجیتال ارائه میشود. بدین منظور باید روابط را ایجاد کنید، ارزشگذاری کنید و سپس لینکها را به اشتراک بگذارید.
در مرحلۀ اول: محصول یا خدمات خود را به دست کسی بدهید که مخاطبان شما به او اعتماد دارند.
در مرحلۀ دوم: از این فرد برای ایجاد محتوا دربارۀ محصول خود کمک بگیرید.
در مرحلۀ سوم: محتوای تولیدشده را در پلتفرم خود به اشتراک بگذارید.
در این مثال به چگونگی راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی با استفاده از بازاریابی تأثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ میپردازدیم. اطلاعات این نمونه به شما کمک میکند تا بتوانید کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ برند خود را بهخوبی مدیریت کنید. اما سئوال مهم آن است که :
۶ سال پیش، پورا ویدا بعد از فارغ التحصیلی در کالج به کاستاریکا رفت و به یک امپراتوری تجارت الکترونیک چند میلیون دلاری تبدیل شد. بازاریابی در کنار ابزار های گوناگون، بهشدت به افراد تاثیرگذار وابسته است.
گریفین تال بهعنوان یکی از بنیان گذاران تولید محتوا، توضیح می دهد: «تیم ما اینستاگرام را بررسی میکند تا سازندگان و نفوذگرانی را پیدا کند که متناسب با برند ما باشند. ما از طریق ایمیل با یکدیگر ارتباط برقرار میکنیم و به ازای عکسها، پستها، استوریها و برنامههای زنده (live) مربوط به برندمان، با آنها معامله میکنیم و در ازای همکاری آنها پول می پردازیم.»
این رویکرد باعث ایجاد پستهای معروفی در صفحات تأثیرگذار از جمله صفحۀ خود پورا ویدا شده است.
سادگی این شیوه تبلیغاتی فرصت های زیادی را برای برندها فراهم میآورد. با جست و جوی تولیدکنندگان محتوا با فالوور کمتر از ۵۰k یا اینفلوئنسرها با بیش از ۵۰۰k ، شما میتوانید به کسب و کارتان بیشتر رونق ببخشید.
اگر قصد ایجاد محتویات تبلیغاتی را دارید، عنصری وجود دارد که تقریباً تمام بخشهای بالا را تشکیل میدهد: «طنز».
این فقط به این دلیل نیست که همه دوست دارند فقط بخندند. یونگ برگر در کتاب خود دربارۀ ارتباط نزدیک بین تحریک فیزیولوژیکی و به اشتراک گذاری بحث میکند.
وبلاگ Denny نمونهای عالی از نحوۀ کار خنده دار است. عکسهای عجیب و غریبی که در آن قسمت میانی اسبها به یک مافین انگلیسی فتوشاپ شده و مطلبی با عنوان «چطور یک پنکیک را با موفقیت بکشیم؟ برای پیدا کردن جواب نیاز به تحقیق دارم» و مطالب نشان میدهد که آنها بیش از حد خود را جدی نمیگیرند و شما نیز نباید جدی بگیرید.
«طنز» روشی عالی برای آن است که تبلیغات خود را طوری نشان دهید که انگار تبلیغ نیست.
مانند بازاریابی تأثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ، محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC) چندین سال است که به وجود آمده است. بااینحال، برندها به تازگی بهطور سیستماتیک در بازاریابی خود از آن استفاده میکنند.
رایان هولمز در سال ۲۰۱۷ درخصوص نحوۀ استفاده از رسانههای اجتماعی اشاره میکند که UGC، برای تعامل و بهاشتراکگذاری، انگیزۀ مصرفکننده را هدف میگیرد. برای مثال Campus Protein بهطور مرتب با بهاشتراکگذاری و ارسال محتوای تولیدشده توسط مشتریان، این کار را انجام میدهد.
اما به اشتراک گذاری تنها کاری نیست که Campus Protein انجام میدهد. آنها با جمع آوری بیش از ۱۸۰۰ نظر و عکس های بیشمار با هشتگ teamcp، همۀ محتوای تولیدشده توسط کاربران را گرد آوری کرده و در سایت خود به اشتراک گذاشتهاند.
Gymshark با استفاده از هشتگ Gymshark، رویکرد مشابهی را انجام داده و از UGC در محتوای تبلیغاتی خود استفاده میکند.
دلیل این جمع آوری نظرات کاربران، از دادهها و بررسیها میآید. طبق بررسی معیار Yotpo از بیش از نیم میلیون مشتری آنلاین، افرادی که UGC را میبینند، ۱۶۶درصد بیشتر از کسانی که نمیبینند، نظرشان عوض میشود. درواقع، هنگامی که UGC را در محتویات برند خود استفاده میکنید، بهجای شرکت، مشتری را قهرمان جلوه میدهید.
تولید UGC با مراحل سادۀ انگشتشماری ممکن است. اول، به طور فعال مردم را به تهیه UGC دعوت کنید. نه فقط از طریق شبکههای اجتماعی، بلکه بهطور خاص از طریق ایمیل های تأیید سفارش. دوم، انجام UGC را تا حد امکان با هشتگ های اختصاصی ساده کنید. سوم، از ابزارهای UGC مانند Yotpo یا Engage Hub برای جمع آوری نظریات، رتبهبندیها، عکسها و نظریات مشتری استفاده کنید.
حقیقت این است که با وجود افزایش محتویات تبلیغاتی، تعداد کمی از مشکلات بنیادی آن برطرف شده است و « همه از محتوای تبلیغاتی متنفر هستند. »
برای مثال، طبق مطالعات Beckon « در حالی که نرخ ایجاد محتویات تبلیغاتی سالانه ۳۰۰% است، ارتباط مصرف کننده با این محتوا کاملاً سطحی است.» طبق آمار، تنها ۵% محتوای تولید شده ۹۰% از کل تعاملات را تشکیل میدهد.
این یک نسبت ناراحت کننده است. اما این خود نشان دهندۀ یک فرصت است. یعنی می توان با استفاده از محتوای مناسب بازده بسیاری داشت.
دیوید اوگیلوی، سخنگوی حامی در تبلیغات، میگوید: «شما می دانید که نمی توانید مردم را به خرید محصولات خود مجبور کنید. شما فقط میتوانید آنها را به خرید مشتاق کنید.
۲- ۳ روش جذاب جهت استفاده از تبلیغات داستانی در اینستاگرام
۳- چگونه یک مسابقه اینستاگرامی با کمک حامی ایجاد کنیم؟
ترجمه شده توسط تحریریه آژانس دیجیتال مارکتینگ سئوتبریز
هیچ نظری وجود ندارد