آیا تا به حال به فکر برگزاری یک مسابقه اینستاگرامی افتاده اید؟
آیا دوست دارید بازدیدهای بیشتری در اینستاگرام داشته باشید؟
آیا تا به حال تجربه برگزاری یک مسابقه با استفاده از تبلیغات در اینستاگرام و همچنین، تبلیغات اسپانسر اینستاگرام را داشته اید؟
آیا به مشارکت با یک حامی مالی فکر کردهاید؟
در این مقاله چگونگی پیدا کردن و کار با حامی مالی برای برگزاری مسابقۀ خود در اینستاگرام را خواهید آموخت و یاد خواید گرفت که چگونه با برگزاری یک مسابقه، کاربران بیشتری را به سوی خود جذب نمایید.
حامیان مسابقه های اینستاگرامی میتوانند شکل های مختلفی داشته باشند. برای مثال، آنها می توانند برای حمایت از کل مسابقه پول نقد بپردازند یا تنها بخشی از جایزه را به عهده بگیرند. درهرصورت، ارزش جایزۀ مسابقۀ شما را افزایش میدهند و این مسئله باعث میشود افراد بیشتری در قرعهکشی برنده شوند.
ارائۀ بستههای جایزه با کمک حامیان مالی مختلف، سبب افزایش تعداد افراد شرکت کننده در مسابقه و نیز ارزش جایزۀ شما میشود.
از آنجاییکه حامی، احتمالاً مسابقۀ شما را ترویج خواهد نمود، بازدید مخاطبان جدید از صفحۀ شما افزایش خواهد یافت. همچنین شما میتوانید از این فرصت برای ایجاد روابط قوی با صنعتی که حامی مسابقۀ شماست، استفاده کنید.
در نهایت، یک حامی قوی برای مسابقۀ اینستاگرام، به نفع برند شما، حامی شما و مخاطبان شما خواهد بود. این نکته باعث میشود که بدون هیچ وقفهای بهدنبال پیدا کردن حامی برای مسابقۀ خود در اینستاگرام باشید.
پیدا کردن حامی مناسب، زمانی که می دانید کجا و چگونه بهدنبال آن باشید، آسان تر از آن است که فکر می کنید.
فقط کافیه که این ۵ مرحلۀ ساده را دنبال کنید:
قبل از شروع به جستوجو برای یک حامی مالی، باید دربارۀ مسابقۀ اینستاگرام خود تصمیم گیری کنید. شما باید عوامل زیر را در نظر داشته باشید:
آیا میخواهید کاربران یک تصویر بسازند و با هشتگ آن را به اشتراک بگذارند؟ یا از لینک پروفایل شما برای رفتن به صفحۀ اصلی که اطلاعات اصلیتان را ارائه میدهد، استفاده کنند؟
جایزۀ نقدی میدهید یا محصولات خاصی را مدنظر دارید؟ از حامی مالی خود چه انتظاری دارید؟
آیا هدف شما جمع آوری اطلاعات از طریق نرمافزار مسابقه است یا فقط میخواهید پست هایتان دیده شود و مخاطبان جدید پیدا کنید؟ احتمالاً حامیان شما تمایل بیشتری برای کسب اطلاعات و سرنخ دارند.
قبل از نزدیک شدن به حامیان بالقوه، جزئیات دقیق مسابقه از قبیل چگونگی حضور مردم و نوع جوایز را مشخص کنید.
برای مثال، اگر میخواهید مخاطب محلی جذب کنید، انتخاب کسب و کار محلی دیگری که به تعداد جوایز شما اضافه کند، انتخاب خوبی است. اگر میخواهید توجه ملی را به دست آورید، انتخاب یک حامی تأثیرگذار روش بهتری است.
همچنین مطمئن شوید که تمام قوانین و مقررات مسابقۀ اینستاگرام را اجرا کرده اید. هنگامی که تمام جزئیات رقابت را که در بالا توضیح داده شده است روشن نمودید، تصویری واضح از مسابقه ای که میخواهید اجرا کنید، خواهید داشت. این باعث میشود که تصمیم بگیرید برای رسیدن به هدف خود، به چه نوع حمایت کنندهای نیاز دارید.
شما می خواهید بهترین حامیان مالی را برای مسابقۀ خود پیدا کنید. این حامیان باید:
فهرست بالا چیزی است که شما از حامیان مالی میخواهید. اما باید این نکته را هم در نظر بگیرید که شما چه کاری می توانید برای حامیان خود انجام دهید.
به این فکر کنید که چه چیزی پیشنهاد شما را برای حامیان بالقوه جذاب خواهد کرد.
تمام این سؤالات را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که حامی مالی شما نیز سود خواهد برد.
ممکن است که شما کسب و کاری را در نظر داشته باشید که میخواهید به آن دسترسی پیدا کنید، کمک گرفتن از حامیان احتمالی ضرری نخواهد داشت. یکی از ابزارهایی که میتواند کمک کند، Klear است.
Klear به شما امکان میدهد که در اینستاگرام صفحات تأثیرگذار را جست و جو کنید و حتی مکان آن را پیدا کنید. این نکته، به خصوص برای کسب و کارهای محلی کوچک مفید است.
هنگامی که صفحه یا فردی تأثیرگذار را که مورد علاقه تان است پیدا میکنید، روی Open Profile کلیک کنید تا اطلاعات بیشتری دربارۀ میزان مشارکت آن ها و چگونگی تأثیرگذاری شان مشاهده کنید.
پس از اینکه چند نام از حامیان بالقوه را برای مسابقۀ خود در اینستاگرام پیدا کردید، وقت آن است که از آنها کمک بگیرید. شما می توانید از طریق رسانه های اجتماعی با آن ها تماس بگیرید. اما اگر بهطور مستقیم به آنها ایمیل بزنید، شانس بهتری دارید. وقتی که ایمیل میدهید، دربارۀ مسابقۀ خود، مزایای آن برای حامی مالی و انتظاری که از آنها دارید، صریح و روشن صحبت کنید.
در یک زمان تنها با یک حامی صحبت کنید. به این دلیل که بهطور هم زمان با دو مارک رقیب که مایل به حمایت از مسابقۀ شما هستند به توافق نرسید. اگر این اتفاق بیفتد، شما حداقل یک پل را سوزاندهاید.
هنگامی که یک حامی مالی مناسب یافتید، باید جزئیات مشارکت خود را چک کنید. شما باید برخی مسائل را مشخص کنید. ازجمله:
اطمینان حاصل کنید که نام خود و حامیتان را در یک صفحه قرار میدهید تا مسابقه را بهآرامی و بهطور مؤثر پیش ببرید.
هنگامی که یک اسپانسر برای مسابقۀ خود در اینستاگرام پیدا کردید، فقط باید مسابقه را اجرا کنید! علاوه بر پیروی از تمامی قوانین و مقررات مسابقۀ اینستاگرام، چندین ملاحظۀ دیگر نیز وجود دارد که در هنگام کار با حامی مالی باید در نظر داشته باشید.
همیشه حامیان و حمایت کنندگان را در پست های اینستاگرام مربوط به مسابقه تگ کنید. این کار کمک میکند ترافیک را به حامیان خود اختصاص دهید و مشارکت خود را تقویت کنید.
از کاربران نخواهید که خود یا دوستان خود را در تصویر یا نظریات تگ کنند. هرچند که این مسئله عادی است، برخلاف قوانین مسابقۀ اینستاگرام است. کاربران میتوانند خودشان یکدیگر را تگ کنند؛ اما شما نمی توانید از آنها بخواهید این کار را انجام دهند.
از نرمافزار مسابقه استفاده کنید تا بتوانید از اطلاعات واقعی بهجای مشارکت استفاده کنید. همچنین این نرمافزار به راحتی انتقال اطلاعات را انجام میدهد و اگر لازم بود میتوانید این اطلاعات را با اسپانسر خود به اشتراک بگذارید.
اجازه دهید کاربران بدانند هنگام ورود به مسابقه (اگر از نرمافزار مسابقه استفاده میکنید) هر اسپانسر به چه اطلاعاتی دسترسی پیدا میکند. شما باید این را به وضوح در صفحه بیان کنید.
برگزاری مسابقه در اینستاگرام سیلی از تعامل را ایجاد میکند که به بهبود کسب و کار شما منجر میشود؛ اما بهدست آوردن حمایت کننده برای مسابقه، به افزایش دید شما کمک میکند. همچنین می تواند به شما در ایجاد روابط قوی با همتایان و نفوذگران صنعت یاری رساند.
هنگامی که برای مسابقۀ خود در اینستاگرام، بهدنبال حامی مالی میگردید، مطمئن شوید شخصی که برای مسابقه انتخاب میکنید، به همان اندازه که شما سود میبرید، بهره ببرد.
۲- ۳ روش جذاب جهت استفاده از تبلیغات داستانی در اینستاگرام
۳- چگونه تبلیغات موفقیت آمیز برای کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی داشته باشیم؟
ترجمه شده توسط تحریریه آژانس دیجیتال مارکتینگ سئوتبریز
هیچ نظری وجود ندارد