مراحل راه اندازی کمپین تبلیغات اینترنتی موفق

مراحل راه اندازی کمپین تبلیغات اینترنتی موفق

مراحل راه اندازی کمپین تبلیغات اینترنتی موفق

چگونه یک کمپین تبلیغاتی اینترنتی موفق راه اندازی کنیم؟

همانطور که در مقالات ابتدایی سایت توضیحاتی در رابطه با بازاریابی اینترنتی ارائه شد، اهمیت اینترنت به عنوان بستری پرکاربرد به جهت توسعه و گسترش برند و افزایش فروش برای ما مشخص گردید. هم اکنون در این بخش قصد داریم تا به یکی از مهمترین روش های بازاریابی اینترنتی که به وسیله آن می توانیم باعث جذب بازدیدکننده به سمت برندمان شویم و در انتها آنها را به خریدار تبدیل کنیم اشاره ای داشته باشیم.

کمپین تبلیغات اینترنتی

به طور خلاصه، به مجموعه فعالیت هایی اینترنتی گفته می شود که بوسیله آن می توانیم برند خود را در جامعه هدف معرفی نموده و در انتها افزایش فروش و درآمد را برای برند خود به همراه داشته باشیم.

برنامه ریزی هماهنگ و منسجم در شاخه های مختلف اینترنت به همراه اجرای روند کامل آن در زمانبندی های معین، مجموعه فعالیت هایی هستند که یک کمپین تبلیغاتی اینترنتی را شامل می شوند

راه اندازی کمپین تبلیغات اینترنتی

برای طراحی و راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی موفق در اینترنت، می بایست به نکات کلیدی که در زیر به آنها اشاره خواهیم داشت توجه ویژه ای داشته باشید.

۱- هدف راه اندازی کمپین

قبل از هر چیزی باید به این نکته توجه داشته باشید که هدف از راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی در فضای اینترنت چیست؟ نکته ای که در بسیاری از مواقع به آن توجه ای صورت نمی گیرد و در انتها شاهد شکست کمپین خود خواهید بود. باید سعی کنید که هدف خود را بصورت دقیق و واضح مشخص نمایید تا در مرحله بعد، نقشه کمپین را بر اساس آن طراحی نمایید.

* به عنوان مثال باید مشخص نمایید که هدف شما از راه اندازی کمپین، ایجاد آگاهی از برند است یا آموزش مشتریان؟ ایجاد حس اعتماد سازی است یا برقراری بیشتر رابطه با کاربران؟

پس باید در نظر داشته باشید که اولین مرحله و مهمترین قسمت برای شروع یک کمپین موفق، مشخص نمودن اهداف آن کمپین می باشد که با معین نمودن آن، بودجه مورد نظر به جهت سرمایه گذاری، فرمت محتوای تولیدی، مخاطبان آن هدف و رسانه های مورد نظر به جهت راه اندازی کمپین برایتان مشخص می گردد.

۲- شناسایی مخاطب هدف

بعد از مشخص شدن هدف یک کمپین، شناسایی شخصیت بازدیدکنندگانی که به عنوان مخاطب بازار هدف، با کمپین در ارتباط خواهند بود، مرحله بعدی است که بسیار حائز اهمیت می باشد. برای آنکه بتوانید محتوای ارزشمندی را برای مخاطبان بازار هدف خود تولید نمایید، می بایست شناخت دقیقی از آنها داشته باشید و بدانید دقیقاً برای چه اشخاصی محتوا را تولید خواهید کرد. به عنوان مثال، لحن و ادبیات محتوایی که برای جوانان و نوجوانان تولید می شود در مقایسه با محتوایی که برای افراد مسن تولید می شود تفاوت بسیار زیادی خواهد داشت.

* قبل از شروع تولید محتوا، باید مشخص نمایید که مخاطبان شما دارای چه رنج سنی می باشند؟ چه تحصیلاتی دارند؟ سطح درآمدشان چگونه است؟ چه نیازهایی دارند؟ سرگرمی آنها چیست؟ نیازهای خود را چگونه برطرف می کنند؟ خدمات و محصولات شما کدام نیاز آنها را برآورده خواهد ساخت؟

در صورتیکه بتوانید به نمونه سوال های فوق پاسخی شفاف ارائه دهید، می توانید پرسونای مخاطب هدف خود را شناسایی کنید و از اطلاعات بدست آمده در طراحی کمپین خود استفاده کنید و محتوایی اثربخش تولید نمایید.

۳- تعریف شاخص های عملکرد

جهت سنجش دقیق عملکردتان می بایست معیارهای مشخصی را برای خود طراحی نمایید. به خاطر داشته باشید، تا هنگامیکه نتوانید عملکرد خود را ارزیابی کنید، نتیجه مناسبی کسب نخواهید کرد. در این راستا KPI ها (شاخص های کلیدی عملکرد – key Performance Indicators)، به عنوان مهمترین فاکتور هر کمپین، نقش بسیار مهمی را بر عهده دارند. در این مرحله می توانید با توجه به نیاز خود، شاخص های منحصر بفرد و کلیدی را در نظر بگیرید که در لیست زیر به نمونه هایی از آن اشاره خواهیم داشت.

  • تعداد بازدید از صفحه
  • تعداد ورودی از وب سایت های دیگر (Refferal)
  • تعداد ورودی از شبکه های اجتماعی (Social Visitors)
  • مدت زمانی که کاربران مشغول دیدن محتوا می مانند (Time On Page)
  • نرخ پرس از صفحه (Bounce Rate)
  • تعداد ورودی از موتورهای جستجو (Search Traffic)
  • کلمات کلیدی که به واسطه آن در صفحات گوگل ایندکس شده اید (Keywords)

و غیره

 

۴- محتوای سبز و دست اول تولید کنید

محتوای سبز، محتوایی است که به زمان محدود نمی شود و مطالب ارائه داده شده همیشه قابل استفاده و به نوعی، حلال مشکلات و نیازهای کاربران است. همیشه برای انتشار این نوع محتوا، باید حساسیت و دقت زیادی را داشته باشید تا محتوایی تولید نمایید که قابل توجه کاربران بوده و نیاز آنها را برطرف نماید. امروزه و در فضای وب، محتوای بی کیفیت و بی ارزش به وفوور یافت می شود، در صورتی که بتوانید محتوایی تولید نمایید که خواست مشتری را برطرف نماید مطمئن باشید که مشتری از آن شما خواهد بود.

۵ – مشخص نمودن بستر های انتشار محتوا

بعد از تولید محتوای ارزشمند و کاربرپسند، آخرین و مهمترین مرحله، مشخص نمودن کانال ها و بسترهای توزیع و انتشار محتوا می باشد. همیشه به یاد داشته باشید، در صورتیکه بهترین محتوا را تولید نمایید اما بستری مناسب به جهت انتشار  و بهتر دیده شدن آن را نداشته باشید، در انتها شاهد شکست کمپین تبلیغاتی خود خواهید بود.

پی نوشت:

بازاریابی محتوا شامل ۴ فرآیند اساسی می باشد که عبارتست از :

  • طراحی استراتژی محتوا
  • تولید محتوا
  • توزیع و انتشار محتوا
  • آنالیز محتوا

از آنجاییکه توزیع و انتشار محتوا، یکی از رکن های اساسی فرآیند بازاریابی محتوا محسوب می شود، برای این قسمت پلن ویژه ای را باید در نظر داشته باشید و از آن استفاده نمایید.

برای انتشار محتوا مسیرهای متفاوتی وجود دارد که با توجه به پلن ها و استراتژی های طراحی شده می توانید از آنها استفاده نمایید که می توان به مواردی همچون موارد ذیل، به آنها اشاره نمود:

انتشار محتوا در وب سایت برند، شبکه های اجتماعی، خبرنامه ها، سایت هایی که مخاطبان هدف شما بازدید کننده اصلی آن هستند و غیره.

این نکته مهم را هیچ وقت فراموش نکنید.

در صورتیکه محتوای تولید شده را بهینه سازی نموده و سپس آنرا منتشر نمایید، در این لحظه شبکه بزرگی به جهت توزیع محتوا در دسترس شما قرار خواهد گرفت که از

در صورتیکه قبل از انتشار، محتوای تولید شده خود را بهینه سازی نمایید و سپس آنرا منتشر کنید، در این لحظه کانال بزرگی به نام موتورهای جستجو پیش روی شما قرار خواهند گرفت که کمک شایانی را به جهت توزیع و گسترش محتوای شما خواهند داشت.

خوشحال می شویم

در صورتیکه در این خصوص دارای تجربیاتی هستید و  یا نکته ای به ذهنتان می رسد خوشحال می شویم آنرا با ما در میان بگذارید.

 

این پست چقدر مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیازات 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

هیچ نظری وجود ندارد

  • سلام، مهمان